Авторизация
Регистрация

Компанія Hyundai почала розробку першої в світі системи активного шумозаглушення

Компания Hyundai начала разработку первой в мире системы активного шумоподавления

Представники компанії Hyundai Motor Group оголосили про те, що ведеться розробка системи активного шумозаглушення

Дебютним автомобілем, який буде оснащений технологією, стане кросовер бренду Genesis.

Основою технології RANC є система придушення шуму ANC. Суть її роботи полягає в наступному: автомобіль оснащується датчиком, який визначає частоту шумів, їх інтенсивність і фазу; з метою придушення звуку динамік видає антіфазу в іншій хвилі, яка нейтралізує шум.

Компания Hyundai начала разработку первой в мире системы активного шумоподавления | Автоцентр Паритет

У нинішніх моделях для придушення шумів використовуються динамічні демпфери, що відрізняються великою масою. Вони не справляються із завданням придушення інфразвуку. Технологія ANC передбачає використання більш легких компонентів: контролерів і мікрофонів. Їх завдання - знижувати рівень шуму, зокрема, мінімізуючи кількість інфразвуку. ANC вже використовується в деяких автомобілях Hyundai.

ANC - ефективна система, але через низку обмежень вона не в кожній ситуації належним чином виконує свої функції. Технологія спрацьовує в моменти, коли шум є постійним або його можна спрогнозувати. Наприклад, ANC добре пригнічує звук двигуна, який працює на протязі всієї поїздки. Однак є й інші типи шуму: звуки вулиці, дороги і так далі. Щоб вони досягли вуха водія і пасажирів, потрібно всього 0,009 секунди. У такому випадку система ANC безсила.

RANC - більш досконала система. Вона оцінює шум в режимі реального часу і пригнічує його за допомогою інвертованих хвиль. Технологія «знає» різнотипні звуки: наприклад, гуркіт на дорозі, шум покришок.

Автомобіль оснащується датчиком прискорення, який визначає характер вібрації, що з'являється при взаємодії автомобіля і дорожнього покриття. Також проводиться аналіз дорожнього шуму за допомогою комп'ютера. Його швидкість обчислення дозволяє створювати інвертовані звукові хвилі через всього 0,002 секунди після виявлення шуму. Відповідний звук формує DSP, тобто процесор звукових сигналів. Мікрофон працює постійно і відстежує дорожній шум в режимі реального часу. Звуки можуть придушуватися локально: для пасажирів, що сидять на задніх сидіннях або на передньому, для водія.

Тести показали, що RANC знижує рівень шуму в салоні автомобіля на 3 дБ, якщо порівнювати з салоном звичайного авто. При проведенні тестів використовувалося однакове розміщення людей в салоні, стан дорожнього покриття і швидкість транспортного засобу. Такі показники не тільки підвищують рівень комфорту пасажирів і водія, але і дозволяє зробити автомобіль легше: планується використовувати менше звукоизолирующих елементів.

Для масового виробництва технологія RANC розробляється протягом 6 років. У процесі створення компанія Hyundai вдавалася до допомоги партнерів: наприклад, свій внесок вніс Корейський інститут науки і технологій, компанії BurnYoung, WeAcom, ARE. Тестування ефективності системи проводилися в кооперації з компанією Harman, яка спеціалізується на виготовленні акустичних систем для автомобілів.

Представники Hyundai Motor Group вже подали заявку на отримання патенту в органи США і Південної Кореї.

Вперше технологія RANC буде застосована в моделях преміальної марки Genesis.В майбутньому систему планують встановлювати в екологічний транспорт: авто, що працюють на водні, і електрокари.

Ми використовуємо файли cookies для покращення Вашого досвіду на нашому сайті. Щоб дати згоду на використання файлів cookies, натисніть кнопку Прийняти.